OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH SPOŁECZNYCH
 
W związku z opracowaniem Koncepcji Programowej
 
obwodnicy Wałbrzycha w wariancie zachodnim
 
dnia 3 listopada 2008r. o godz. 1600 w Urządzie Miasta w Wałbrzychu
 
sala nr 26 odbędą się Konsultacje Społeczne
Wnioski i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia można przesyłaÄ? w formie pisemnej      w terminie do dnia 10 listopada 2008r. roku pocztą na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział we Wrocławiu, ul. Powstałców Śląskich 186, 53-139 Wrocław lub przekazać faksem na nr 071/ 36-71-769, bądź pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@wroclaw.gddkia.gov.pl z dopiskiem "Konsultacje społeczne " obwodnica Wałbrzycha"
Nadesłane wnioski i zastrzeżenia zaopatrzone w podpis i adres zostaną przeanalizowane   i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione
Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zostało opracowane "Studium rozwoju układu drogowego miasta Wałbrzycha" zatwierdzone protokółem KOPI, który jednoznacznie określił wariant wschodni wg. którego powinna być wykonana koncepcja programowa obwodnicy
GDDKiA Oddział we Wrocławiu zleciła w 2005 roku opracowanie, które obejmuje 3 warianty: wschodni, zachodni i wariant środkowy (zerowy).
 
W tym miejscu będzie orientacja trzech wariantów
 
Wybór wariantu uzależniono od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
 
Decyzja środowiskowa wydana została dla wariantu zachodniego
 
PARAMETRY PROJEKTOWANEJ OBWODNICY W WARIANCIE ZACHODNIM
 
§         klasa techniczna " G,
§         przekrój normalny " zależny od prognozowanego natążenia ruchu; przekroje G 2/3, 2/2, 1/2,
§         prądkość projektowa " Vp=70 km/h, z dopuszczeniem ograniczenia do 60km/h,
§         prądkość miarodajna "70 km/h, obwodnica na całej długości w terenie zabudowanym,
§         pasy ruchu o szerokości 3,5 m z dopuszczeniem zmiany w gęstej zabudowie do 3,0 m,
§         szerokość jezdni zależnie od przekroju od 6,0 m do 14,0 m
 
Obiekty inżynierskie
 
2)     Przepust drogowy (MD/Z/2). Obiekt znajduje się u zbiegu następujących ulic "Podwale, Wieniawskiego, Gagarina, de Gaulle"a. Wlot przepustu jest zlokalizowany przy ulicy Wieniawskiego, natomiast wylot przy ulicy Podwale,
5)     Wiadukt drogowy w węźle Żeromskiego (WD/Z/6),
6)     Wiadukt drogowy w węźle Reja (WD/Z/7),
7)     Wiadukt drogowy w węźle 1-go Maja (WD/Z/8),
 
Początek dla projektowanego rozwiązania przyjęto w km 29+403,00 (wjazd do Wałbrzycha od strony Wrocławia), a koniec za wązłem Niepodległości " Świdnicka w km 18+196,00, zgodnie z istniejącym kilometrażem drogi krajowej nr 35.
Projektowana obwodnica biegnie ulicę Wrocławską do skrzyżowania z ulicę Charlesa de Gaulle"a i Uczniowską, na którym droga krajowa w wariancie zachodnim skrąca na zachód w kierunku osiedla Piaskowa Góra. Dalej droga przebiega ulicę De Gaulla"a          w kierunku zachodnim do skrzyżowania z ulicę Wieniawskiego, od którego trasa prowadzi na południowy-zachód ulicami Wieniawskiego i łączyćskiego. Następnie Ĺ?ukiem omija osiedla przy ulicy Wyszyńskiego, aby biegnąc w kierunku południowo-wschodnim dowiązać do odcinka częśiowo zrealizowanego w latach 2001- 2002.
Od wązła Kusociłskiego do wązła Żeromskiego obwodnica poprowadzona zostanie z wykorzystaniem wykonanego nasypu drogowego. Połączenie z istniejącym układem komunikacyjnym następi na wysokości ulicy Kolejowej dziłki wązłowi "Reja".
Celem odciężenia ulicy Kolejowej na kierunku Aleja Wyzwolenia - Kolejowa część ruchu poprowadzona zostanie ulicę Bolesława Chrobrego. Skrzyżowanie z ulicami Wysockiego oraz Wyzwolenia wyposażone zostanie w sygnalizację świetlną. Dalej droga biegnie w kierunku przebudowanego wązła typu koniczyna nad ulicę 1 Maja. Komunikację z obwodnicę zapewnić dwie łącznice dwukierunkowe. Na skrzyżowaniu z ulicę Moniuszki zaprojektowano rondo dwupasowe. Koniec obwodnicy zachodniej stanowią będzie estakada nad ulicę Niepodległości łącząca wariant zachodni z ulicę Świdnicką. Komunikację w obrębie wązła zapewnić dwie łącznice: zachodnia (typu P1) i wschodnia (typu P4). Na wlotach projektowanych łącznic przewiduje się instalację sygnalizacji Ĺświetlnych.
Projektowane rozwiązania wariantowe w powiązaniu z istniejącym zagospodarowaniem terenu przedstawiono na planie orientacyjnym w skali 1:25 000
 
Orientacja wariantu zachodniego + plany sytuacyjne